Eindbestemming Palermo

14 augustus 2017 - Palermo, Italië

Vanochtend voor de laatste keer onze tent ingepakt. Eerst naar de supermarkt gereden om in Palermo te kunnen overleven. Daarna waren we in een goed halfuur op het adres van de door ons gehuurde loft. We waren een uur te vroeg en overvielen degenen die nog met de schoonmaak bezig waren. Even kennis gemaakt, de auto op de binnenplaats geparkeerd en vervolgens om de hoek koffie gaan drinken. We hadden afgesproken om 12.00 uur terug te zijn dus we hadden ook nog tijd om even langs de Toeristen Informatie te gaan. Anja helemaal blij, ze had wel drie plattegronden gescoord. Daar is ze dol op! Na de uitleg over de loft zijn we Palermo ingelopen. We zitten werkelijk midden in het oude centrum. Na de auto te hebben leeggemaakt en de koelkast te hebbenngevuld zijn we de stad ingelopen. Twee keer links en we kwamen op een markt. Troffen daar ook een terrasje aan en gingen iets eten. Blijkbaar waren we laat want al veel gerechten waren niet meer verkrijgbaar. Finito! Maar het was daar een drukte een hectiek, heerlijk om weer eens in een echte stad te zijn. Maar een stad als deze heb ik nog nooit gezien. Ik zou ook niet weten waar ik het mee zou kunnen vergelijken. Daarna hebben we nog een bank overvallen en zijn terug gegaan naar onze loft om een beetje op te frissen en te genieten. Opeens kreeg ik telefoon van Joep. Die had eerst geprobeerd te vertrekken vanaf een vliegveld naar eigen keuze, maar dat ging natuurlijk niet. Dus toch maar naar Weeze gereden. Gelukkig mochten hij en Yvette nog mee. Joep en Yvette net opgehaald van het vliegveld. Huurauto meegenomen en aangekomen in de loft. Snel een borrel en nu naar de pizzeria.