Levanto

21 juli 2017 - Levanto, Italië

Vandaag was een makkie. Door een foutje bij het kloklezen (dameshorloges zijn ook veel te klein) bijna een uur te vroeg opgestaan. Daar kwamen we echter pas achter toen we na het badderen brood gingen halen. Het winkeltje was nog dicht, dat is vreemd? Dus we  waren vroeg op pad terwijl we vandaag slecht 67 km hoefden te rijden. Het was nog geen 10.00 uur toen we op de camping aankwamen. We kregen een hele mooie ruime plek. Alleen de Zwitsers die er nog stonden schoten maar niet op met inpakken. Begin van de middag Levanto ingelopen, in een strandtent een bordje spaghetti gegeten en toen verder op ontdekkingstocht. Op een gegeven moment zag een een bordje dat het voetpad wees naar het eerste dorpje van Cinque Terre. We zijn er heel dapper aan begonnen maar na zo'n 1,5 km stonden we denk ik 500 meter boven de zeespiegel en het pad voor ons bleef maar stijgen. Bij een temperatuur van 30 graden was het niet slim om verder te lopen. In plaats daarvan zijn we maar een ijsje gaan eten. Dat lukte beter. Nog een beetje rond gelopen, nog even de supermarkt bezocht want de wijn was op en toen terug naar de camping. Morgen gaat het echte werk beginnen met het bezoek aan Cinque Terre. Maar dan gaan we met de trein. We hebben hier overigens 4 nachten geboekt dus wellicht zit er ook nog een dagje strand aan. Gek genoeg zien we de zee iedere dag maar hebben we nog niet in zee gezwommen. Dat kan toch niet!!! Groetjes en tot de volgende.

1. Toos:
    21 juli 2017
    Ziet er heerlijk uit, het ijs daar is heerlijk dat staat me nog helder voor de geest. Hoe heet jullie camping? Loopt er van de camping een behoorlijk steile weg naar Levanto? Een pittige trap op de fiets.
    Nog veel plezier morgen, en koffie in een achteraf straatje!!
  2. Dadette:
    21 juli 2017
    Ohhh.. Eigenlijk mag je ook geen horloge aan tijdens de vakantie!!! Slim om niet door te klimmen; ijs super alternatief! Lekker!!!!!'
    Stuur beso fuerte mee !
  3. Dadette:
    21 juli 2017
    Had net gereageerd! Foetsie? Dan nog ns; ijsje een lekker alternatief voor zweten en klimmen...
    En n horloge draag je toch niet tijdens vakantie?!
    Nu vast voor de ufo met boek en i ped.. Fijne avond; beso fuerte
  4. Yvette:
    22 juli 2017
    Jullie zijn goed bezig, het ziet er super uit!

Kusjes