Marktdag in Palermo

17 augustus 2017 - Palermo, Italië

Vandaag op tijd uit de veren! Een ontbijtje met koffie en een croissant om de hoek en toen verder op pad. Palermo telt drie markten. Volgens de reisgidsen en internet is de  oudste niet zo leuk meer omdat er te veel toeristen naar toe gaan. De markt om Via Augustina wordt aangeprezen omdat daar de marktkoopmannen nog lekker fel zijn. Maar beide markten waren nog uitgestorven. Misschien waren we te vroeg? Hoe dan ook, wij zijn doorgelopen naar markt nummer drie in de wijk "Ballaro". Nou daar was het een drukte van jawelste. Na een klein beetje non-food begonnen de groenten, de vis, slagers en ga zo maar door. Eindeloos! Een lust voor het oog en voor de fotograaf. We kregen er maar niet genoeg van en zijn de markt ook nog teruggelopen. Op de markt hadden we nog even een bekertje vers fruit gekocht en opgegeten maar uiteindelijk waren we ook wel toe aan een Colatje. Op de terugweg zijn Yvette en ik nog even het gemeentehuis ingeglipt. Indrukwekkend gebouw waar ook het Siciliaans Parlement zetelt. Zelfs die zaal mochten we in. Anja en Joep hadden in de tussentijd wat lekkere broodjes gekocht en waren vast doorgelopen. Na een korte siësta zijn se verder gegaan met onze ontdekkingsreis in Palermo. Eerst naar een kapel die is gebouwd in opdracht van Willem I in geheel Arabische steil. Daarna schuin tegenover naar een kerk waarvan de naam mij even is ontschoten maar waarvan het interieur nog lang zal bijblijven. Zo'n overdaad waarmee deze kerk is gedecoreerd kom je maar zelden tegen. Nadien moest de vakantieauto worden ingericht met de kleding van van Joep en Yvette. Toen we daarmee klaar waren ontdekte Joep dat linkerachterband verdacht zacht was. Voor de zekerheid hebben we toen het reservewiel er maar op gegooid. De tijd vloog op die manier voorbij, we hadden nog net tijd voor één drankje en toen moesten we weer uit eten. Nu thuis, even chillen en dan naar bed. Morgen is het vroeg dag want we moeten voordat we terugvliegen ook nog de huurauto terug brengen. Dus voor nu, allemaal een dikke kus. En morgen zullen we een einde aan dit verhaal moeten breien. XXX

1. Patricia Colsen-Kroes:
    17 augustus 2017
    Hoi, het is echt genieten met jullie vieren. Jammer, dat de tijd zo snel gaat als het leuk is. We willen jullie een goede reis wensen en tot zondagmiddag! Xx
  2. Vera:
    17 augustus 2017
    Goede reis terug en tot zondag!

xxx