Marktdag

12 augustus 2017 - Cefalù, Italië

Vannacht weer heerlijk geslapen. In de loop van de nacht koelde het af naar zo'n 24 graden en een lekker zeebriesje ging recht door de tent. Hoe we dan 's morgens wakker worden zie je op de foto. Na het ontbijt de bus gepakt naar Cefalù. Ik hoorde een mevrouw mopperen tegen de buschauffeur dat hij moest stoppen voor de "mercado". Dus wij er als de bliksem ook uit en die mevrouw een stukje gevolgd. Gelukkig maar want anders hadden we die markt nooit gevonden. De markt begon met kleding, schoenen en huishoudelijke artikelen. Nog mooi twee plakhaakjes gescoord voor in de auto. En op een gegeven moment kom je dan bij groente, fruit, noten, zongedroogde tomaten, olijven en de tweedekeus tomaten. Speciaal voor de soep en de saus. 3 kg voor €1,-. Prachtige kramen met zoveel kleur en zoveel geur. Het bijzondere van de markt was overigens dat hij maar één rij kramen had, je krijgt dan een soort eenrichtingsverkeer, zeker omdat de markt op de top van een berg begint en dan de weg volgt die om de berg heen draait. Daardoor kwamen wij uiteindelijk ook aan een heel andere kant het stadje binnen dan bij ons vorige bezoek aan Cefalù. Weer een paar leuke straatjes ontdekt. Op een gegeven moment kom je dan toch weer in de buurt van het strand. Aan de zijkant daarvan achter de muur van het haventje liggen een paar flinke rotsblokken. En de zee die nog steeds wild is beukte daar behoorlijk tegenaan waardoor de golven hoog uiteen spatte. Er waren natuurlijk weer van die macho's die op de foto moesten. Het werd een mooi schouwspel dat doorging totdat ze natuurlijk door een golf overspoeld werden en in een klap drijf nat waren. Nou ja, we hebben later op de boulevard nog lekker een bordje pasta op, hebben nog een paar boodschapjes gedaan en hebben de bus terug genomen. Anja ligt lekker in de hangmat een boek te lezen, ik zal haar zo eens een blikje Cola serveren. Mocht er vandaag nog iets opzienbarends gebeuren dan krijgen jullie nog een update. Zo niet, dan blijft het hierbij voor vandaag. Groetjes en dikke kussen. XXX