Vernazza en Monterosso

23 juli 2017 - Levanto, Italië

Ja, jullie weten het nog. Nog twee dorpjes te gaan! Dus vanochtend hup weer in de trein en weg waren we. Het vierde dorp Vernazza ligt heel mooi aan het water (zie deze keer ook de video). Het haventje is mooi omringd door bebouwing. Het boulevardje, als je het zo mag noemen, biedt veel vertier voor de jeugd. Twee meter onder het niveau van de boulevard lonkt het kristalheldere en prachtig blauwe water dat direct een meter of 10 diep is. Je kunt dus duiken springen of gek doen, geen enkel risico. We hebben nog wat door de straatjes gelopen en hoe het komt weet ik niet maar wij moeten ook altijd even naar het hoogste punt. Dat kost echter wel veel energie en vooral vocht. Na een mopje koffie de trein naar Monterosso. Dit is een heel ander stadje/dorp wat betreft de ligging. Het is vrij breed en heeft een groot zandstrand. Wellicht ook het meest  commerciële dorp. Er zijn misschien wel veertig eethuisjes. We hebben daar dan ook lekker de lunch gebruikt. Al met al was het een klein dorp, dus we waren vrij snel uitgekeken. Boodschapje, flesje wijn en naar de tent terug. Geeft ons mooi de gelegenheid nog even een wasje te draaien zodat we morgen weer helemaal schoon aan onze tweede week kunnen beginnen.

1. V. de Kock:
    23 juli 2017
    En nu niet alleen meegenieten van de tekst en de foto's, zelfs ook nog bewegende beelden.
    Het klinkt alsof jullie heel erg genieten enne....hou het vochtgehalte goed op peil, hè !

Liefs