Op weg naar Cefalú

3 augustus 2017 - Cefalù, Italië

Ik zou een boek kunnen schrijven, alleen over vandaag! We begonnen vandaag dus met ons Siciliaanse ontbijt. (zie foto) Een wit broodje en een pumica bekertje. Wat zal er in dat bekertje? Sorbetijs van aardbeien en slagroom!! Dat is nog eens een ontbijt. Wij op pad, nog steeds de S113 langs de kust, naar Santo Stefano di Camastra. De "hoofdstad" van Sicilië wanneer het gaat om ceramiek. In het stadje natuurlijk vele vele ceramiekwinkeltjes maar eenmaal op terrasje is de tafel, de asbak, het vaasje ... alles van ceramiek. Ze gebruiken het in het wegdek, aan hekwerken je kunt het zo gek niet verzinnen. Daarna zijn we doorgereden naar Castel di Tusa. Een leuk oud dorp met vissersbootjes op het strand. We hebben daar wat rondgescharreld en geluncht bij een pizzeria met uitzicht op strand. Was zalig. Rond een uur of drie zijn we naar onze beoogde camping gereden vlak bij Cefalú. Dit is de mooiste camping tot nu toe. Helemaal top. Tent opgezet en laat in de middag heerlijk op het strand van de camping gezeten en gezwommen. Het slechte nieuws van vandaag is dat onze campingstoelen het bezoek aan het strand eerder deze vakantie niet hebben overleefd. Dus morgen als we Cefalú gaan bezoeken gaan we ook op jacht naar nieuwe stoelen. We hebben zojuist wat dagen zitten te tellen die we nog hebben totdat Yvette en Joep ons komen vergezellen. Het zou er zomaar op uit kunnen draaien dat we een versnelling terug schakelen en de Zuid-Oost hoek van Sicilië skippen. Het is hier zo mooi dat je het echt rustig aan moet doen. Groetjes en tot morgen

1. Patricia Colsen-Kroes:
    3 augustus 2017
    Wat een heerlijke verhalen voor ons en voor jullie zoete herinneringen voor later! Gelukkig kunnen jullie goed tegen de hitte, al nemen jullie nu regelmatig een verfrissende duik. Geniet maar rustig verder! Xx
  2. Jonas:
    3 augustus 2017
    Mooie fotos weer! Pap hoeveel graden is het daar nu? Dat de mensen met een parasol over straat gaan Houden jullie t een beetje vol?
  3. Dadette:
    Oooooo... Cefalu!!!
    En keramiek..tegeltjes!!! Wauw!!!
    En wat heerlijk dat t er zo geweldig is; de foto s spreken boekdelen... Ik zou nu n vlieg willen zijn en zoem graag n poosje met jullie mee...
    Amices... Geniet!!
  4. Imre:
    4 augustus 2017
    Oh ja dat ontbijt herken ik nog wel! En droge bol, maar de rest maakt het wel lekker :-)
    Als jullie nog tijd hebben is Taormina wel een aanrader hoor! Geniet ervan en liefs voor Joep en Yvette als ze komen! xx