Dagje Palermo

15 augustus 2017 - Palermo, Italië

Wat een luxe! Heerlijk geslapen in een echt bed. Twee badkamers voor zijn viertjes. Alle ruimte en rust om ons heen. Maar hoe gezellig ook, Palermo roept! Dus na ons ontbijtje de voordeur van zo'n vier meter hoog dichtgetrokken en op pad. We zijn eerst naar de fontana Pretoria geweest ofwel "fontein van de schaamte" vanwege de vele naakte beelden. Daarna kwamen we, nog geen 100 meter daar vandaan op het plein waar de zon altijd schijnt Piaza Quattro Canti. (Video) Daarna ging het straatje in straatje uit en dan kom je langs diverse prachtige kerken en gebouwen. De kathedraal is onmetelijk groot en werkelijk een prachtig gebouw. We zijn doorgelopen naar de haven en even staan genieten van de prachtige kleuren van de zee. Het begon inmiddels knap warm te worden voor onze Joep en Yvette. Maar we moesten nog even door een mooi park waar een eeuwenoude vijgenboom staat. Uiteindelijk waren we allemaal blij toen we in een restaurantje met airco zaten voor de lunch. Na de lunche terug naar de loft voor een goede siësta. Deze liep wat uit en rond een uur of vijf moesten de troepen tot de orde worden geroepen. Het plan werd gemaakt om weer aan de wandel te gaan. De wandeling voerde langs de plekken waar vroeg op de dag markt wordt gehouden en eindigde bij het grote theater van Palermo. Op dat moment waren we er weer aan toe om een hapje te eten. Daarna een stevige wandeling terug naar de loft. Nu plannen aan het maken voor morgen. Als ik het zo beluister dan gaan we morgen een ritje maken met als hoofdbestemming het stadje Corleone. Ja inderdaad, het maffia stadje uit de film. Al is blijkbaar de film daar niet opgenomen, maar in het echt was het daar wel te doen. Ben benieuwd of jullie morgenavond nog een verslag krijgen. Groetjes en toch maar tot morgen. XXX

1. V. de Kock:
    15 augustus 2017
    Wat een mooie foto's weer.
    Veel plezier morgen!
  2. Dadette:
    16 augustus 2017
    Al die blote beelden mannen! 1tje mee voor in mn tuin?
    Veel plezier samen, lekker om de laatste dagen in wat meer luxe te "kamperen".. Mooie afsluiting.. Beso voor all4