De Grieken in Paestum

29 juli 2017 - Paestum, Italië

Vandaag al voor dag en dauw vertrokken vanaf de camping. Dat was maar goed ook, want ondanks het vroege uur was het al druk op de weg. Ik denk dat heel Napoli dit weekend naar het strand gaat. Zij gaan dan bij voorkeur naar de Amalfikust en laat dat  oh precies de route zijn die wij vandaag wilde rijden. Eerst een stukje van de noordkust dan doorsteken en via de zuidkust terug. Het was gekkenwerk! De weg is smal heel erg bochtig en eindeloos lang. Op de kaart zie je een kustweg. In het echt ligt hij tussen de 100 en 150 meter boven zee. Jawel, geweldige uitzichten voor de bijrijder. De chauffeur heeft er minder aan. Op een gegeven moment moesten we zelfs met een stuk of vier auto's een stuk achteruit omdat er een bus tegemoet kwam die anders de bocht niet kon nemen. Uiteindelijk in Paestum aangekomen kregen we een prachtig plekje op de camping pal bij zee. Na de lunch zijn we aangelopen naar de site waar drie goed bewaarde Griekse tempels staan. We praten dan over bouwwerken van ongeveer de 7e eeuw voor Chr. Later hebben de Romeinen hier nog feest gevierd. Het was zeker de moeite waard, zoals de foto's wel laten zien. Kortom weer een geweldige dag. Het is maar goed dat we de tijd van de fotorolletjes achter ons hebben gelaten want de foto's vliegen er met tientallen doorheen. Het is weekend, dus hebben we besloten morgen nog lekker een dagje hier te blijven. Misschien het stadje zelf eens bezoeken of toch eens een duik in de zee wagen? Morgen weet ik het jullie te vertellen. Kusjes voor alle lieve lezers XXX

1. Patricia Colsen-Kroes:
    29 juli 2017
    Lieverds,
    Een heel fijn weekend daar! Geniet ervan en spartelen maar eens lekker in die zee!
    Liefs van ons.
  2. V. de Kock:
    29 juli 2017
    De rit lijkt me voor de bestuurder geen feest, maar je moet er wat voor over hebben.
    Mooie foto's weer en steeds ook een beetje geschiedenisles en heerlijke limoncello daar!
    Voor morgen alvast weer een fijne dag toegewenst.
    Groetjes!!