Prachtige dag

1 augustus 2017 - Tropea, Italië

Ondanks de aanhoudende hoge temperatuur hebben we vannacht lekker geslapen. We hadden alles op hor staan, zelfs het dak. Vanochtend Tropea ingelopen. Absoluut toeristisch maar op een of andere manier niet storend. Het ademt een lekkere ontspannen sfeer. Vanochtend was het lekker rustig, gisteravond kon je over de koppen lopen. Nadat we alle pleintjes, straatjes en steegjes hadden gehad en ik weer een hele serie mooie foto's rijker was, zijn we teruggegaan naar de tent. Daar hebben we heerlijk geluncht met lekkernijen die we in het stadje bij een kruidenierswinkeltje hadden gekocht. We moesten van het mannetje in die winkel eerst alles proeven. Na de siësta zijn we naar het strand gegaan. Daar kwam naar enige tijd het hoge woord eruit bij Anja, "het is eigenlijk veel te warm" zei ze. Twee tellen later een geweldige plons, een hoop gesis en Anja lag weer in zee. Het water is hier zo helder dat je hoe diep je ook gaat de bodem kunt zien. Allemaal geweldig maar we zijn rond 17.00 uur toch maar van het strand afgegaan. Een lekkere douche genomen en een glas witte wijn ingeschonken. Daar wordt je een heel ander mens van. Vanavond staat er twee keer een flinke klim op het programma. Eerst naar het kerkje op de rots, (zie foto)daarna toch nog maar even naar het stadje om wat te eten. Zoals de kaarten nu liggen rijden we morgen door naar Sicilië. We hebben overigens wel van andere campinggasten gehoord dat het nu erg druk is daar. De Italianen hebben sinds 1 augustus zelf, drie weken, vakantie. Volgens die verhalen zijn er ook veel campings heel duur in die periode en krijg je er spel en animatie bij. Dat is nou net wat we niet willen. Waarschijnlijk wordt het dus een speurtocht naar die kleine camping. De speld in de hooiberg. En dat een keer of zes, want we willen het eiland rond (met uitzondering van de oostkust). Hopelijk hebben ze daar goed internet want tante Google is bij zo'n speurtocht onmisbaar. Wij nemen nog een slokje en groeten jullie wederom. XXX

1. Dadette:
    1 augustus 2017
    Het wordt wat eentonig; ik kan alleen maar blijven zeggen hoe prachtig het er is en wat n schitterende foto s!! Wat n schilderijen!
    Slaap komende nacht maar weer zo lekker als gisteren en morgen de naar sicilie !! Het blijft fiesta!!
  2. Joep:
    2 augustus 2017
    Heerlijk zeg!! En wederom top foto's :)