Reisdag

31 juli 2017 - Tropea, Italië

Je kunt plannen wat je wilt maar de kunst van het plannen is er op tijd van af te wijken! Vandaag gingen wij op pad met als eindpunt een camping in Maratea. Eenmaal in de buurt zagen we het stadje van bovenaf en zowel het stadje als de omgeving gaven mij niet het juiste gevoel. We zijn in een klein stadje een paar inkopen gaan doen en een klein hapje voor de lunch gebruikt. Tijdens de lunch besproken wat te doen. De conclusie was doorrijden naar Tropea! Een historisch stadje boven op een klif. Volgens de reisgids en "tante" Google zeer de moeite waard. We zijn overigens helemaal over de kustweg gereden. Wat een uitzichten en wat een blauwe zee. Je kunt uiteraard niet voor ieder mooi uitzicht stoppen, maar speciaal voor jullie hebben we dat toch een paar keer gedaan. Zie foto's. Uiteindelijk aangekomen en een plaatsje gekregen op onze nummer 1 camping hier. We boffen iedere keer zo vreselijk. Nu staan we 35-40 meter van het strand. Achter ons is nog een rijtje kampeerplaarsen, dan een smal weggetje en daarna gaat er een rots omhoog waar Tropea op gebouwd is. Bij de ingang van de camping is de trap omhoog naar het stadje. Het kan niet stuk hier. We gaan hier de boel maar eens verkennen. Dit was het voor vandaag, behalve dat het hier nu nog 34 graden is (19.00 uur) en dat het er vannacht 30 blijft. Groetjes, en morgen allerlei moois uit Tropea. XXXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl