Een dagje Cefalú

4 augustus 2017 - Cefalù, Italië

Vanochtend was het al direct heet, ook in de schaduw van onze olijfbomen. Na ons ontbijtje de wandelschoenen aangedaan voor een dagje Cefalú. Naast de stad verkennen hadden we nog twee opdrachten. Nieuwe stoelen kopen en niet onbelangrijk koffie! De Dolce Gusto is hier maar beperkt verkrijgbaar. Zodoende. Bij de bushalte troffen we twee andere echtparen. Italianen en Belgen. De bus liet wat op zich wachten dus je begint een praatje over je reis en wat je nog gaat doen, en over het weer natuurlijk. Iemand wist te vertellen dat dit de drie warmste dagen van de zomer zouden worden. En of dat nou meespeelt of niet, we hebben de hele dag gevochten met de hitte. Eerst lekker het stadje bekeken. De ligging van het oude centrum is leuk, ingeklemd tussen een gigantische rots en de zee. Mooi om te zien was een oude wasplaats met bassins en wasborden. Voor de rest was het erg toeristisch en ingericht om echt hordes toeristen van eten en drinken te voorzien. We hoefden dus niet te vechten voor een plekje op het terras. Later zijn we op jacht gegaan naar stoelen. We hadden op de camping al een tip gekregen dus daar eerst heen. Mis. We kregen een volgende tip. Weer mis. Derde tip, winkel niet kunnen vinden. Uiteindelijk kwamen we in een supermarkt voor de koffie en daar hadden ze ook van die lage strandstoeltjes. Dus hebben we die maar mee genomen. Beslist niet wat we zochten maar je moet toch iets. Inmiddels redelijk oververhit naar het station waarvandaan de bus zou vertrekken. Die liet echter nog 40 minuten op zich wachten. Ik heb een taxi aangesproken en die vroeg een schappelijke prijs, dus we hebben lekker de taxi naar de camping gepakt. Nu even wat uitpuffen met een heerlijk kopje koffie en dan even heerlijk naar het strand en deze dag letterlijk van ons afspoelen.