Foutje in de planning

28 juli 2017 - Pompei, Italië

De planning voor vandaag bestond uit het bezoeken van een sprookjesachtige tuin met feeërieke sferen. Daarna zouden we langs de kust rijden, op het gemakje naar een mooie camping aan het strand van Sperlonga. Maar helaas, de mooie tuin was niet open. Alleen in het weekend. En zo stond het ook in het Capitoolboek, waarschijnlijk overheen gelezen. Om toch een nuttige besteding van de dag te krijgen besloten wij dapper de snelweg naar Pompeii te nemen en daar 's middags het oude Pompeii te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan. Het was druk en je gaat maar op het gemakje mee met de stroom. Ik denk dat we rond half drie op de camping aankwamen. We hebben de auto neergezet en zijn direct doorgelopen naar de ingang van Pompeii 100 meter verder op. Pompeii is 79 na Chr. overvallen door een uitbarsting van de Visuvius en bedolven onder een 6 meter dikke laag lava. Pas in de 18e eeuw is men begonnen dit af te graven en de oude stad weer bloot te leggen. Het is waarschijnlijk een heel rijke stad geweest wanneer je ziet wat er allemaal aanwezig was. Grote theaters en kleine. Een amfitheater, een hele wijk met allermogelijke winkeltjes. Grote badhuizen, huizen met muurschilderingen over volledige kamers, tuinen met vijvers en ga zo maar door. Je hebt overigens wel enige fantasie nodig om dit allemaal te zien want in feite is het de ruïne van een middelgrote stad. Wij hebben er dik 3,5 uur doorheen gelopen onder een verzengde hitte. Nu terug bij de tent voelen we pas echt hoe moe we zijn. Maar goed, zo dadelijk even lekker wat eten en dan knappen we snel weer op. Heel het verhaal van vandaag betekent wel dat we een dag zijn ingelopen op de planning. Ik hoop dat we ergens verderop de zoete vruchten mogen plukken van deze zware dag die toch zeker de moeite waard was.

1. Dadette:
    29 juli 2017
    Olala... Te snel!! En in de hitte : vast zonder hoedje?!
    Dank voor bij praten; Pompei.. als een romantisch verhaal.. wel n nette bedolven stad; het ziet er
    zo (te?) schoon uit..
    Terug naar de ufo moet na zo n dag heerlijk zijn.. Stoeltje, boekje, vinootje.. En de volgende dag opnieuw en route!
    Beso en have fun!