De grote oversteek

2 augustus 2017 - Torrenova, Italië

Dat was weer een lekker dagje. De nodige kilometers gemaakt maar ook genoeg gezien. Vanochtend lekker op tijd begonnen. Deels de kustweg gepakt, toen even doorgestoken richting snelweg voor het laatste stukje naar het veer van Villa San Giovanni naar Messina. We konden nog snel een kaartje kopen, Anja hup eruit, hop er weer in en we reden zonder wachten de boot op. Helaas niet de oude PSD boot, die heb ik bij deze oversteek ook helemaal niet zien varen. Maar goed, we stonden in iets meer dan 20 minuten aan de overkant in Messina. Wat een geharrewar aan wegen! Auto's, motoren, scooters, overstekende voetgangers en als maar bebouwing. Het hield niet op. We hebben de Noord-Oost hoek van Sicilië afgesneden en hebben toen de secundaire route (S113) genomen. Wat een verademing. Prachtige natuur. Leuke kleine dorpjes en op een gegeven moment rechts op een bergtop een gigantisch gebouw. Daar wilden wij meer van weten. Dus erop af. Even later mocht je met de auto niet verder. Die moest je op een parkeerterrein zetten en dan met een busje (€1) verder. Wij in het busje naar boven, blijkt het een soort bedevaartsoord te zijn met een sanatorium. Het gigantische gebouw bleek een nagenoeg gloed nieuwe kerk! Wij nog even verder gelopen want verderop was nog een opgraving uit de tijd van de Grieken maar die kon niet tippen aan wat wij eerder al hebben gezien. Uiteindelijk doorgereden. Hé, een mooie grote supermarkt. Daar gaan we eens even inslaan. Staan we bij de kassa, blijkt dat we zelf onze groentjes hadden moeten wegen en prijzen. Staat er een man achter ons die hier woont maar een bedrijf in Amsterdam heeft (?) Die geeft ons nog wat routerips voor door Capo d'Orlando. Later bleek dat de moeite waard. Heel mooi. Even verderop in Torrenova hebben we een plekje op een gloednieuwe, dus helemaal kale, agro camping gekozen. We hebben de auto gesloten, zijn eerst gaan zwemmen in de zee en hebben daarna de tent pas opgezet. Het is nu 20.30 uur. Anja is begonnen de groentjes te snijden, dus we krijgen nog eten vandaag. Trouwens! Morgenvroeg krijgen we een origineel Siciliaans ontbijt. Geen idee wat het zal zijn maar het leek ons wel leuk. Geen roomservice maar tentservice. Ik zal er wel een foto van maken. Voor nu een prettige avond nog en tot morgen. XXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. V. de Kock:
    2 augustus 2017
    Alles tot in de puntjes voorbereid en op de rechterpagina in een schriftje geschreven, maar wat hebben jullie ook nog veel om op de linker pagina te vermelden ( of was het nu andersom?) , leuk hoor.
    Ik kijk elke dag uit naar jullie belevenissen.
    xxx