"Het schip in"

20 juli 2017 - Portofino, Italië

Vandaag was het dan zo ver, we gaan naar Portofino. De auto lekker op de camping gelaten en met de bus naar de haven gereden. Daar kaartjes gekocht om met de boot naar Portofino te varen. De golven waren redelijk hoog en de boot klapte ondanks zijn forse afmetingen behoorlijk op de golven. Uiteraard waren wij op het voordek gaan zitten, maar we hielden het daar maar net droog. De boot maakte nog een tussenstop in Santa Margherita Ligure maar wij bleven lekker zitten. Wanneer je vanaf zee op Portofino afvaart zie je eigenlijk maar een paar huisjes, totdat je echt in de haven komt. Dan kijk je over de haven het stadje in dat ineens helemaal rondom je ligt. Mooie panden in prachtige terra kleuren, luifeltjes en parasols een mooi plaatje recht uit de reisgids. Het enige dat ontbrak vandaag was de zon. Helaas. We hadden inmiddels wel trek gekregen in een bakkie koffie dus vielen argeloos op een van de eerste terrassen neer en betaalden € 8,- voor twee kopjes koffie. OK, dus zo gaat dat hier dachten wij. Het mocht de pret niet drukken, dus even langs de Gucci winkel gelopen en meer van dat soort merken waar ik gelukkig de namen niet van ken. We hebben daar heerlijk rond gelopen en rond 15.00 uur hadden we toch wel 90% van Portofino gezien en hebben we de boot terug genomen. Terug in Rapallo pakten we bus 8 naar de camping. Maar dat was een misrekening. Verkeerde bus!!! Dus we zijn tot het beginpunt blijven zitten en uiteindelijk maar naar de camping gelopen. Goed voor het buikje. Eenmaal terug op de camping een verfrissende duik in het zwembad (badmuts verplicht, nee daar zijn geen foto's van) daarna onder de douche en nu even bijkomen met een heerlijk glaasje wijn (frissante, bubbels). Morgen verplaatsen we ons richting Cinque Terre. We hopen een plekje te vinden op een camping in Levanto. Allemaal dikke kussen van ons. Morgen horen jullie meer. XXX