Verder zuidwaarts

25 juli 2017 - Montalto di Castro, Italië

Gisteravond nog heerlijk uit eten geweest in het campingrestaurant. Anja had een prachtige meloen met ham en daarna kalfsvlees in een wittewijnsaus met citroen. Ik had een antipasto vooraf en als hoofdgerecht zwaardvis met tomaatjes en kappertjes. Flesje witte wijn erbij en een geweldig uitzicht op de ondergaande zon, wat wil een mens nog meer. Vanochtend weer op tijd uit de veren en verder. De trip van vandaag was maar kort. We hebben nog een ommetje gemaakt over het schiereiland met het stadje Orbetello. Leuk maar niet bijzonder genoeg om uit te stappen. Nog even doorgereden tot in Montalto Marina. Daar vonden we een typische Italiaanse camping onder de pijnbomen op zo'n 200 meter van het strand. Rond 12.00 uur hadden we ons plekje toegewezen gekregen. Stoeltjes, tafeltje en fiets eruit. Even naar het strand gelopen en daar een hapje gegeten. Vervolgens weer in de auto gestapt om naar Capalbio te gaan. Daar ligt namelijk de beeldentuin "Gardino dei Tarocchi" van kunstenares Miki de Saint Phalle. Vera had ons hier op gewezen, anders waren we er zo aan voorbij gegaan. (Vera bedankt) Lang leven het fototoestel, want het valt niet zo heel eenvoudig te beschrijven wat je daar allemaal ziet. Dus bekijk de foto's en oordeel zelf. Het deed mij heel even denken aan Gaudi. Inmiddels terug op de camping. De tent staat en we hebben weer veel bekijks. Morgen zal het waarschijnlijk een heel kort verslagje worden want ik verwacht dat we niet verder dan het strand zullen komen. Maar je weet hier maar nooit ...... Sowieso laten we even iets van ons horen.

1. Toos:
    Lijkt idd wel een zus van Gaudi! Mooi plekje
  2. Dadette:
    25 juli 2017
    Amices, Het was even stil aan mijn kant maar jullie begrijpen wel waardoor dat was...
    Toos verwoordt het juist: zusje v gaudi.. Ziet er vrolijk uit! Niks voor in je tuin cees?
    Fijn om te lezen dat week 1 genieten WAS en week 2 genieten IS! Mooie foto s , sfeervol , prachtige aarde kleuren.. De dorst wordt ook goed gelest lees ik en de magen gevuld met italiaanse happen!
    Kan slechter!!
    Dank voor t meekijken, morgen spartelen in de zee! Disfrutaís!
    Van onder dikke donkere echr hollandse wolken een beso fuerte a vos dos
  3. V. de Kock:
    25 juli 2017
    Graag gedaan hoor! Had er iets van op televisie gezien en wat een toeval dat het kort daarna ter sprake kwam. En morgen heerlijk een dagje strand, geniet ervan!