Op de "vlucht" voor het weer

24 juli 2017 - Punta Ala, Italië

Vannacht, inderdaad wat regen. Bij het opstaan droog maar dreigend en begon het net   vijf minuten te vroeg te regenen. Dus vlug vlug de tent ingepakt maar hij was niet droog. Wij op pad. Allebei zaten we naar buiten te kijken met het idee van nee hè! We zouden het binnenland in gaan maar daar hingen wolken, Rembrandt zou er een moord voor hebben gedaan. Zo groot, zo grauw, zo onheilspellend, dat wij onze plannen hebben omgegooid. Aan de kust blijven, daar is het mooi weer. Zodoende hebben wij eigenlijk gewoon een dag van onze reisplanning overgeslagen en zijn richting Punta Ala gereden. Eigenlijk helemaal blij met onze beslissing, en in het hoofd fantasieën over zon, zee en strand reden we de afslag naar de beoogde camping voorbij. Oh ja, we moeten ook nog even tanken. Eerste pomp, hé dat ken ik niet. Betalen met je telefoon via een app van de benzinemaatschappij. Doorrijden maar. Ja maar niet te ver want ik heb niet zoveel meer. Volgende pomp. Er beweegt een mannetje in zijn hokje. Ik wil gaan tanken, mannetje komt naar buiten en zegt "gesloten". Even later pomp 3. Daar was leven. Ik zet de auto bij de eerste de beste pomp, stap uit en zie erop staan " servicio". En inderdaad er komt een mannetje aangelopen. Bongiorno enz en hij begint te tanken. Ik kijk naar de prijs €1,67 per liter. Ik maak daar een opmerking over en hij legt uit dat ik aan de andere kant van hetzelfde apparaat zelf kan tanken. Ik kijk, prijs €1,47! Ik roep stop, dat doet hij netjes. Ik rij even om de pomp heen en tank zelf. Italië ten voeten uit denk ik. Gaat verder richting zuiden alleen maar erger worden. Oh ja, afslag voorbij gereden geen probleem nemen we de volgende. Over de camping heengelopen, 1100 plaatsen, diverse restaurantjes, winkeltjes en meer van die troep besloten wij. WEGWEZEN. Maar wat dan? Uiteindelijk kwamen we eind van de middag aan op een rustige camping, ver van de zee. Koste nog de nodige moeite om een plekje te vinden dat vlak genoeg was maar dat lukte. Onder het genot van een glaasje wijn hebben we nog eens naar de komende dagen gekeken en besloten het nog rustiger aan te gaan doen. De volgende dagtrip hebben we in ieder geval al in tweeën gesplitst. A domani.

1. Jonas:
    24 juli 2017
    Zooo pap, mam spannend verhaal zeg! En van die laatste pomp drie is wel hillarisch! Hier ben ik vanochtend wakker geworden met onweer en was het zo'n regenachtige dag dat ik al om 13.00u mocht stoppen met werken ipv 17.00u helemaaal niet verkeerd aangezien ik ongeveer 65uur draai op 6 dagen maar goed heb lekker bij oma hilde met de kids een heeel speciaal wijntje gedronken op haar terras ik zal het eens appen de foto want de wijn was oranje!! En verrassend lekker. Ps smiddags was t hier weer heerlijk weer hoor. Nou fijne avond en kusjes van ons allemaal
  2. Patricia Colsen-Kroes:
    24 juli 2017
    Hoi, gelukkig loopt het verhaal goed af, maar wel even spannend. Ik vandaag terug komen fietsen uit de Vlaamse Ardennen. 67 km regen en 6 km zon, maar ik heb prachtige dagen gehad. Na een lekker warm bad, was ik weer helemaal opgeknapt. Hopelijk blijft het bij jullie lekker zonnig. Tot morgen!
  3. Jonas:
    25 juli 2017
    Hej jongens. Leuke verhalen tot zo ver. Grappig om te lezen. Hier gisteren de begrafenis van Rob gehad. Erg intens maar wel super mooi. Veel herinneringen opgehaald van toen en nu. Dadette een stukje voor gelezen namens Ilse en Joost had 3 a4tjes gelezen. Super knap en met momenten een echte tranen trekker.
    Heel veel plezier verder op jullie vakantie en we zien jullie verhalen graag onze kant op komen.