Zondag op de camping

6 augustus 2017 - Cefalù, Italië

Gisteravond was het tot 12.00-00.30 uur behoorlijk druk op de camping. Maar heel gezellig. Vooral de oudere Italianen schoven bij elkaar onder de luifel van de camper. Er werd druk gepraat en af en toe hard gelachen. Het was veel te warm om je aan te kleden, dus iedereen liep of zat in bikini en zwembroek. Ook de genen die al lang niet meer dat figuurtje hadden van toen ze 18 waren. Denk dat je begrijpt wat ik bedoel.  Vanochtend de tent uitgedreven. Het is vannacht rond de 30 graden gebleven maar toch heerlijk geslapen. De Italiaanse vrouwen waren al vroeg hard aan het werk. De campers werken gezogen, hier en daar kwam er zelfs een emmer sop aan te pas en de zeiltjes onder de luifel werden geveegd. Al snel daarna kwam er een flinke stoet in beweging. Torsend met stoeltjes, parasols, luchtbedden, kinderspeelgoed en een enkeling zelfs met een harpoen. Wij bleven lekker bij de tent, meedraaien met de schaduw. Rond 12.40 uur kwam heel de stoet weer terug. Te warm op het strand en niet onbelangrijk er moest gegeten worden. Links en rechts werden de barbecues ontstoken. De één is daar wat beter in dan de ander maar dit was meer een rokerij dan wat anders. Het liefst gooien ze daar dan nog flink vet vlees op. Dat gaat dan lekken en vervolgens branden. Na de BBQ gaat men twee uurtjes plat om rond 16.30 uur er weer tegenaan te gaan. Nog even naar het strand, wij ook. Vandaag uitgedost met de snorkels van Joep en Yvette. Het blijven maffe dingen. Je ziet eruit als een alien. Maar goed het werkt geweldig. Veel vissen gezien, dat doet een mens dan weer goed. Eenmaal terug op de camping was het een drukte van jewelste. De weekendgasten zijn aan het inpakken, gekwebbel, afscheidnemen en naar huis. Wij hebben de dag doorgebracht met lekker lummelen. Zodadelijk aan de overkant van de straat een hapje eten. Morgen naar de zuidkust naar de valei van de tempels. We zijn weer benieuwd. Groetjes en tot morgen

1. Patricia Colsen-Kroes:
    6 augustus 2017
    Heerlijk, zo'n lummeldag! En wat zijn het prachtige stoeltjes
  2. Dadette:
    6 augustus 2017
    Wat n sfeervol, kleurrijk italiaans "schilderij " schets je cees! Beeld!! Heerlijk!
    Lekker om dat te zitten..(uhhh liggend ) bekijken!
    italiaans camping design stoelen.. Zien er uit..
    Zulke rare snorkel apperatuur heb ik nog nooit gezien.. Next time n selfie?!

Weer n beso en een fijne avond!