Naar St Paul de Vence

17 juli 2017 - Saint-Paul-de-Vence, Frankrijk

Het klinkt niet als het ultime vakantiegevoel maar vanochtend waren we om 07.00 uur allebei klaar wakker. Aangezien de bakker op maandag zijn vrije dag heeft was er vanochtend geen brood. Dus om 07.45 uur reden wij de camping af. Het eerste beste wegrestaurant was het onze. Uiteraard op zijn Frans, koffie met een croissant. Daarna doorgereden naar onze camping in de buurt van St Paul. Onze tafel en stoeltjes neergezet, net als de fiets van Anja. Vervolgens waren we begin van de middag in St Paul. Precies op tijd voor een welkome lunch. Daarna het stadje ingelopen. Natuurlijk erg toeristisch met heel veel gallerytjes die wel heel mooi (en heel duur) spul hadden. Het stadje is wel heel Frans, tot en met de petanquers op het pleintje voor de restaurants en de typische blauwe luiken voor de ramen. Zie foto's. Kortom, het was een fijne hernieuwde kennismaking met dit stadje. De laatste keer dat wij er waren (ongeveer "100" jaar geleden) zat Willem Duys daar nog op een terras met zijn kinderen. Morgen gaan we naar Italië, ook naar plekjes waar we in het verleden eerder geweest zijn. Maar daarover morgen meer.

1. Jonas:
    17 juli 2017
    Mooie fotos pap, vooral de doorkijkje! Heerlijk Heeft mama haar fietsje al getest in het buitenland?
  2. Vera:
    17 juli 2017
    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Morgen naar la belle Italia. Mooie foto's ook!
  3. Dadette:
    17 juli 2017
    Bonaoir mes amis, ,ici españa.. liefelijke , echt zuidfranse doorkijkjes.. Weer heerlijk om mee te kijken... Cees , heb je al n lantaarn los geschroefd?
    Pour makntenant; bonne nuit fn morgen la bella italia in!
    Baiser a vous deux
  4. Joep:
    18 juli 2017
    Ziet er super uit!! En inmiddels al weer in Italië?? Dat zullen we vanavond wel lezen :)